
A szkoda bo byłaby to interesująca lektura dla tych, którzy są ciekawi jak ten projekt się rozwijał. Testerzy co chwilę podsuwali nowe pomysły oraz wyłapywali błędy. Te wersje alfa, które ja z początku testowałem miały 3 poziomy trudności a maksymalny poziom postaci do wbicia to był standardowy 50. W pierwszej wersji jaką testowałem do wyboru były 4 klasy: sorceror, rogue, warrior i barbarian, które dysponowały nowymi skillami oraz spellami i przemieszczały się w grze za pomocą waypointów od Tristram do 14 poziomu podziemi . Czasy assasin i necromancera oraz waypointu na 16 dlvl-u nadeszły o wiele, wiele później. Początkowo gra wyglądała tak, że było to odnowione „Diablo”. Pojawiła się nowa klasa i masa itemów dzielonych na zwykłe, magiczne, rzadkie, setowe i unikatowe. Okienka handlu standardowo wyglądały jak z D1. Nie było nawet questu z Andariel i innych rzeczy. Słowem: mod dopiero zaczął raczkować. Potem przyszła już rewolucja w której do wbicia mieliśmy 60 poziomów i nowy poziom trudności zwany Doom. Doom był tak ciężki, że nie przeszedł go nikt z testujących graczy. W późniejszej fazie poziom ten nazwano Torment i już tak zostało. Rewolucja trwała dalej, NPC zaczęli gonić się po mieście a okienka handlu zaczęły przypominać te z „Diablo II”. Opcja z Monster Power Level istniała z tego co wiem bardzo szybko w tym modzie. I to przemawiało na korzyść bo można było sobie utrudnić grę ale nabyć sporo więcej expa. Po jakimś czasie do alfy dorzucono nową klasę: assasin. Było to krótko przed tym jak w sieci pojawiło się demo zwane po prostu „Belzebub Demo”. Obejmowało ono kilka questów. Można było przemierzać 4 poziomy podziemi. Niedługo potem wyszła wersja, która obejmowała już wszystkie zadania i możliwości w grze oprócz trybu multiplayer. Była to pierwsza oficjalna beta, którą testują wszyscy zainteresowani na tym forum. Co do forum alfa testerów – no cóż przestało ono wtedy istnieć a gracze zaczęli udzielać się właśnie tutaj na forum Awakening. Do wersji beta został w końcu dołączony oczekiwany przez wszystkich necromancer. Jakiś czas temu pojawiły się pierwsze filmiki z testów trybu Multiplayer. Na sam koniec moich refleksji chciałbym tylko zapytać czy jest możliwość do dołączenia do testów trybu multiplayer? Rok temu zacząłem testować „Belzebuba”, czemu więc nie potestować go w wersji cooperative czy posprawdzać jak wygląda na dzień dzisiejszy PvP…