Rozdzielczość na multi

Diablo 1 HD, codename Belzebub - General forum.
Post Reply
User avatar
Fearwing
Posts: 18
Joined: 19 Sep, 2014 21:08
Location: Warszawa

Rozdzielczość na multi

Post by Fearwing »

Cześć. W paru miejscach znalazłem wzmiankę, że w wersji multiplayer planujecie ograniczyć rozdzielczość do pewnej maksymalnej ilości pikseli w pionie, żeby zachować balans gry w przypadku grania postaciami dystansowymi.

Pytanie brzmi, czy nie dałoby się tego rozwiązać ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu, tak by na dużej rozdzielczości dalej widoczny był podobny fragment mapy? Balans zachowany, a gra dalej byłaby renderowana w natywnej rozdzielczości ekranu, wyglądając świetnie jak wersja single player.

Pozdrawiam.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Wtedy łuczniczka wszystkich "zaciuka" na PvP...
User avatar
Fearwing
Posts: 18
Joined: 19 Sep, 2014 21:08
Location: Warszawa

Post by Fearwing »

ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu
Wtedy łuczniczka widziała by na swoim ekranie dokładnie tyle samo, co grając na niższej rozdzielczości.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Wyciągnęłem taki wniosek z prostego toku rozumowania. Wystarczy spojrzeć na rozdzielczość w zwykłym "Diablo" a różnicę jaka jest w "Belzebubie".
BrightLord

Post by BrightLord »

Przeciez tak jest od dawna już, od tego jest tryb scaled.
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Fearwing wrote:
ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu
Wtedy łuczniczka widziała by na swoim ekranie dokładnie tyle samo, co grając na niższej rozdzielczości.
Ja nie zrozumiałem o co ci chodzi.
User avatar
Fearwing
Posts: 18
Joined: 19 Sep, 2014 21:08
Location: Warszawa

Post by Fearwing »

Image

Sorry jeśli wyraziłem się mało prezycyjnie. Tak na szybko ilustrując (sorry, jestem w pracy :D ), to co mam na myśli.

Rysunek 1 - niska rozdzielczość (powiedzmy 800x600)
Rysunek 2 - wysoka rodzielczość (powiedzmy 1920x1080) - tu widzimy przeciwników z kilometra
Rysunek 3 - wysoka rodzielczość, co widać po interfejsie, ale z zoomem (i bardziej oddalić nie można, żeby zachować balans)

To jak to będzie z multi? Brak możliwości ustawienia wyższych rozdzielczości rzędu 1920x1080, czy tylko ograniczenie maksymalnego obszaru widoczności przy zachowaniu high-res?

PS, przejrzałem całe forum, ale nie do końca ogarniam co masz na myśli przez tryb scaled. Chodzi fullscreen przy niższej rozdzielczości?

PS-2, znalazłem ten wpis o maksymalnej rodzielczości pionowej 600px w multi - tutaj.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Image

To chyba wszystko wyjaśni i na tym wytłumacz o co Ci chodzi. Zrobiłem screena jak wygląda "Belzebub" (1366 x 768 scaled) a jak wygląda ekran w D1 i zoom w D1.
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

To masz na myśli?
Image
Image

To jest właśnie tryb scaled. Przykładowo gra działa w rozdzielczości o wysokości 600px może to byc 800x600, 1024x600 itd. W trybie scaled wysokość ekranu gry rozciągnie się do rozdzielczości monitora a szerokość dostosuje się automatycznie.
PS-2, znalazłem ten wpis o maksymalnej rodzielczości pionowej 600px w multi - tutaj.
Jak widzę taka ścianę tekstu po angielsku to nawet nie czytam :)
User avatar
Wojtek25
Posts: 166
Joined: 13 Aug, 2011 18:31

Post by Wojtek25 »

Albo gdy gra będzie mogła zostać założona w trybie PVP co oznacza przymusowe zmienienie rozdzielczości żeby na normalnym PVE nie było narzekania ;P
User avatar
Fearwing
Posts: 18
Joined: 19 Sep, 2014 21:08
Location: Warszawa

Post by Fearwing »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

W takim razie interfejs też będzie skalowany? Szkoda trochę, fajnie gdyby był mniejszy, albo chociaż gdyby ta max rozdzielczość pionowa wynosiła 768px.

No nic, zróbcie tak jak uważacie, że będzie najlepiej, a ja i tak będę się w to zagrywał jak głupi :D
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

We wcześniejszych wersjach UI było skalowane w trybie scaled. Ta gra nie była projektowana do wysokich rozdzielczości i wydaje mi się że wysokość 600px jest OK. Na wyższych rozdzielczościach, gdze na ekranie widzisz 2x więcej niż w oryginalnej grze pojawiają się rożne dziwne sytuacje. Np. W d1 rozpoczynając grę magiem na pierwszych poziomach spotykamy szkielety z łukiem, które stoją w grupie strzelają do nas gradem strzał. Jest do dosyć uciążliwe dla nisko poziomowego maga. Natomiast co ma miejsce na dużej rozdzielczości? Ano takich łuczników i widzimy już z kilometra i nim te strzały do nas dolecą to zdążmy 10x zrobić unik i w międzyczasie strzelać do nieszczęsnych Archerów. Na wysokiej rozdzielczości widzisz duży obszar mapy (która wygląda kwadratowo) , co ułatwia wykańczanie potworków z dystansu.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

I właśnie po to zaprezentowałem ten obrazek co wkleiłem wcześniej. W czerwonym kwadraciku mamy zoom z D1, w zielonym standardową rozdzielczość z D1, natomiast całość jest w HD. Normalnie w D1 jak pisał Noktis - moby będą do nas strzelać z poza zielonego kwadratu. My np. ich nie widzimy a one nas tak. Sięgając wstecz pamięcią - nie zapomnę IM-ów i emocji jak trzeba było przejść 3 dlvl a tam Leoric z całą obstawą biegał... W takiej rozdzielczości zdecydowanie nasza postać ma dużo ułatwień bo sięga wzrokiem bardzo daleko. Zanim dostaniemy serię strzał zdążymy odejść parę kroków i nic nie obrywamy.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 32 guests