Opinia o modzie + parę sugestii
Posted: 08 Oct, 2014 23:45
Cześć
Na początek moje doświadczenie - zagrałem nekro,wojownikiem,barbarzyńcą,czarownikiem i łotrzycą;dobiłem tymi postaciami do 12-14 poziomu,i zaszedłem do 5 poziomu lochów.
Zabójczynią osiągnąłem ledwo 3 poziom,ale ta postać wybitnie mi nie podpasowała.
W skrócie mówiąc,wyśmienita robota panowie.Do starego,dobrego arcyklimatycznego Diablo 1 dodaliście dobre elementy wprowadzone przez późniejsze wersje tak udanie,że pierwowzór został wzbogacony ale nie zepsuty.Chylę czoła przed takim kunsztem.I za niedługo pewnie wesprę projekt finansowo.
Ale,zauważyłem też parę rzeczy gdzie można dokonać dalszych ulepszeń
1) Widoczność kul życia i many
Mroczna kolorystyka jest fajna,ale niestety nie wtedy kiedy cierpi na tym funkcjonalność.Błąkając się po lochach po prostu nie widać poziomu tych parametrów,szczególnie many.Chyba przydałoby się nieco rozjaśnić te kulki.
Owszem,można rozjaśnić grę w menu,ale cała reszta ma jasność dobraną idealnie i dłubanie tym parametrem psuje klimat.
2) Brak jakiegoś menu HELP
Jak startujemy pokazuje się klawiszologia,po czym ją zamykamy...i dostęp do niej znika póki nie stworzymy kolejnej postaci.Jeśli można ją przywołać w trakcie gry to sposób ten jest wybitnie nieintuicyjny.Czy można dodać do menu jakie pokazuje się po wciśnięciu ESC kolejną opcję "Show keyboard mappings"?
3) Save w nowym stylu
Cóż,grając w mod parę razy musiałem przerwać i wyłączyć grę zanim znalazłem waypoint na 4 poziomie.Potem od nowa trzeba było zaiwaniać taki kawał...tsk tsk.
Z 2 strony,brak save'a przed cięższymi walkami trochę podnosi adrenalinę - niestety dopóty gracz się nie zorientuje,żeby wcześniej postawić town portal blisko miejsca potyczki.
Sugerowałbym przywrócić starą funkcjonalność save w dowolnym momencie.
4) Brak tematu z pełną listą zmian
Cóż,tutaj krótko a treściwie.Mod wywraca grę praktycznie na drugą stronę wprowadzając dziesiątki nowych,fajnych ulepszeń (chociażby klasy postaci) oraz zmienia działanie dotychczas znanych (np kapliczki)
Bardzo przydałoby stworzyć taki temat,gdzie byłoby opisane kawa na ławę wszystko,co zostało dodane albo zmodyfikowane z oryginalnego Diablo.
5) Wojownik vs Barbarzyńca
Wojownik w porównaniu do barbarzyńcy wypada niestety gorzej,a wszystko przez to,że jego umiejętności bojowe kosztują manę podczas gry barbarzyńca może prać Cleave'm czy Frenzy wszystko co się pod topór nawinie do upojenia.Nie pomaga też fakt,że obie klasy mają tą samą umiejętność Cleave.
Dlatego sugerowałbym wyrzucić koszty many umiejętności wojownika i wprowadzić cooldowny jeśli potrzeba.
Ponadto zastąpić wojownikowi Cleave nową umiejętnością Double Strike:
"Preforms 2 quick attacks each with -X% damage penalty and +X% to hit against single enemy.Scales with character level (może też siła dla obrażeń i zręczność dla szansy trafienia)".Przy zwiększaniu poziomu kara będzie się zmniejszała,a od jakiegoś momentu będzie +% damage.
Uwaga o koszcie mana umiejętności może dotyczyć też zabójczyni,ale tą postacią jeszcze nie grałem to póki co się nie wypowiem.
6) Efekty kapliczek i eliksirów
Moim zdaniem sympatyczniej było to rozwiązane w podstawowej wersji,gdzie efekty +współczynnik są trwałe.Byłoby fajnie to przywrócić,i dodać maksymalne wartości współczynników za wyjątkiem może witalności.
EDIT: nie wyraziłem się precyzyjnie,kapliczki w sumie są fajne w obecnej postaci kiedy działają czasowo.Ale eliksiry zwiększające cechę na stałe można by przywrócić.Oczywiście,należałoby je wtedy usunąć z listy przedmiotów do kupienia u Pepina/Adrii,i nie od rzeczy byłoby je przesunąć do kategorii legendarnych napitków.
7) Nekromanta i jego zombie
Cóż,było to już wspomniane,ale temat z nieznanych mi powodów zamknięto.
Chodzi o to,że ów Zombie ma startowo tak niski współczynnik to hit,że czyni go to praktycznie bezużytecznym poza robieniem za chodzącą przynętę.Przydałoby się zmienić progres zombiego aby startowo miał te 45%-50% to hit,ale żeby mu trochę wolniej rosło do maksymalnej wartości.
8) Umiejętność Blood Ritual Nekromanty
Jak to było już zasugerowane,kolejność umiejętności Blood Ritual i Revive powinna być zamieniona.
9) Panel umiejętności
Tutaj nie od rzeczy chyba byłoby zmienić panel ten tak,aby od razu wszystkie umiejętności były widoczne ale z adnotacją "available since level X",albo wyszarzone.
10) Zombiaki Black Death
Świetna zmiana że teraz obniżają maksymalne życie o 1 punkt na 4 minuty.Ale skoro efekt ten nie jest już trwały,to może by zrobić je jeszcze straszniejsze?Niech obniżają o 3-5 punktów!
Albo jeszcze lepiej tak jak to zaproponował Fearwing - niech spuszczają 1%-2% bieżącego życia na 4 minuty.
11) Zwoje wskrzeszenia i portalu do miasta
Te pierwsze są zbyteczne w singlu,natomiast te drugie wypadają o wiele za rzadko.Najlepiej zmienić to tak,żeby zamiast Scroll of Resurrect losowało Scroll of Town Portal.
To na razie tyle.Jak coś mi się przypomni to będę aktualizował tego posta.
12) Przedmioty dodające życia/many
O,przypomniało mi się coś istotnego.
Otóż w starym Diablo jak założę na postać przedmiot który dodaje życia czy many,albo jak dodaję punkty za nowy poziom do odpowiednich statystyk to bieżąca wartość tego parametru się odpowiedniu zwiększy.
W modzie tylko maksimum jest zmieniane,a nie wartość bieżąca.
13) Postać zabójczyni
Niedużo nią wprawdzie pograłem,a to dlatego,że przypomina mi za bardzo wojownika.To prawda,umiejętność Stealth diametralnie zmienia sposób prowadzenia postaci,ale kiedy niewidzialność się już zużyje z zabójczyni robi się taki niezbyt odmienny wojownik.
Proponowałbym,aby postać tę trochę zmodyfikować.I tak:
- umożliwić jej noszenie 2 mieczy jednoręcznych,2 sztyletów albo miecza i sztyletu.Pytanie,czy pałki też do tego powinny się liczyć;moim zdanie m nie.Podnosiłoby to dps i szybkość ataku,a co ważniejsze nadawałoby tej klasie postaci jakże potrzebnej unikalności.
- umożliwić jej blokowanie ataków jeśli trzyma broń w obu rękach.
- tak jak barbarzyńcy rosną odporności na żywioły i magii wraz z poziomem,tak zabójczyni mogłaby rosnąć szansa na trafienie krytyczne i obrażenia od krytyków.
14) Przywoływane stwory (golem,szkielety itp)
Jest spory problem z przywoływanymi sługami w wąskich przejściach/dzwiach - otóż blokują one naszą postać nie pozwalając przejść co strasznie irytuje.
Proponuję,aby wyłączyć im kolizje z postacią gracza i odpowiednio zmodyfikować pathfinding.
15) Księga oraz opis zaklęcia "Sacrifice"
Opis zaklęcia jest trochę nieprecyzyjny,nie wynika z niego jasno,czego dotyczy efekt - czy tylko trafianiu przy pomocy broni?A może czary też się na to łapią?A co z przywoływanymi sługami?
No i moim zdaniem bardziej sensowne byłoby,jakby księga poświęcenia wymagała odpowiedniego poziomu vitality a nie magic.
Na początek moje doświadczenie - zagrałem nekro,wojownikiem,barbarzyńcą,czarownikiem i łotrzycą;dobiłem tymi postaciami do 12-14 poziomu,i zaszedłem do 5 poziomu lochów.
Zabójczynią osiągnąłem ledwo 3 poziom,ale ta postać wybitnie mi nie podpasowała.
W skrócie mówiąc,wyśmienita robota panowie.Do starego,dobrego arcyklimatycznego Diablo 1 dodaliście dobre elementy wprowadzone przez późniejsze wersje tak udanie,że pierwowzór został wzbogacony ale nie zepsuty.Chylę czoła przed takim kunsztem.I za niedługo pewnie wesprę projekt finansowo.
Ale,zauważyłem też parę rzeczy gdzie można dokonać dalszych ulepszeń
1) Widoczność kul życia i many
Mroczna kolorystyka jest fajna,ale niestety nie wtedy kiedy cierpi na tym funkcjonalność.Błąkając się po lochach po prostu nie widać poziomu tych parametrów,szczególnie many.Chyba przydałoby się nieco rozjaśnić te kulki.
Owszem,można rozjaśnić grę w menu,ale cała reszta ma jasność dobraną idealnie i dłubanie tym parametrem psuje klimat.
2) Brak jakiegoś menu HELP
Jak startujemy pokazuje się klawiszologia,po czym ją zamykamy...i dostęp do niej znika póki nie stworzymy kolejnej postaci.Jeśli można ją przywołać w trakcie gry to sposób ten jest wybitnie nieintuicyjny.Czy można dodać do menu jakie pokazuje się po wciśnięciu ESC kolejną opcję "Show keyboard mappings"?
3) Save w nowym stylu
Cóż,grając w mod parę razy musiałem przerwać i wyłączyć grę zanim znalazłem waypoint na 4 poziomie.Potem od nowa trzeba było zaiwaniać taki kawał...tsk tsk.
Z 2 strony,brak save'a przed cięższymi walkami trochę podnosi adrenalinę - niestety dopóty gracz się nie zorientuje,żeby wcześniej postawić town portal blisko miejsca potyczki.
Sugerowałbym przywrócić starą funkcjonalność save w dowolnym momencie.
4) Brak tematu z pełną listą zmian
Cóż,tutaj krótko a treściwie.Mod wywraca grę praktycznie na drugą stronę wprowadzając dziesiątki nowych,fajnych ulepszeń (chociażby klasy postaci) oraz zmienia działanie dotychczas znanych (np kapliczki)
Bardzo przydałoby stworzyć taki temat,gdzie byłoby opisane kawa na ławę wszystko,co zostało dodane albo zmodyfikowane z oryginalnego Diablo.
5) Wojownik vs Barbarzyńca
Wojownik w porównaniu do barbarzyńcy wypada niestety gorzej,a wszystko przez to,że jego umiejętności bojowe kosztują manę podczas gry barbarzyńca może prać Cleave'm czy Frenzy wszystko co się pod topór nawinie do upojenia.Nie pomaga też fakt,że obie klasy mają tą samą umiejętność Cleave.
Dlatego sugerowałbym wyrzucić koszty many umiejętności wojownika i wprowadzić cooldowny jeśli potrzeba.
Ponadto zastąpić wojownikowi Cleave nową umiejętnością Double Strike:
"Preforms 2 quick attacks each with -X% damage penalty and +X% to hit against single enemy.Scales with character level (może też siła dla obrażeń i zręczność dla szansy trafienia)".Przy zwiększaniu poziomu kara będzie się zmniejszała,a od jakiegoś momentu będzie +% damage.
Uwaga o koszcie mana umiejętności może dotyczyć też zabójczyni,ale tą postacią jeszcze nie grałem to póki co się nie wypowiem.
6) Efekty kapliczek i eliksirów
Moim zdaniem sympatyczniej było to rozwiązane w podstawowej wersji,gdzie efekty +współczynnik są trwałe.Byłoby fajnie to przywrócić,i dodać maksymalne wartości współczynników za wyjątkiem może witalności.
EDIT: nie wyraziłem się precyzyjnie,kapliczki w sumie są fajne w obecnej postaci kiedy działają czasowo.Ale eliksiry zwiększające cechę na stałe można by przywrócić.Oczywiście,należałoby je wtedy usunąć z listy przedmiotów do kupienia u Pepina/Adrii,i nie od rzeczy byłoby je przesunąć do kategorii legendarnych napitków.
7) Nekromanta i jego zombie
Cóż,było to już wspomniane,ale temat z nieznanych mi powodów zamknięto.
Chodzi o to,że ów Zombie ma startowo tak niski współczynnik to hit,że czyni go to praktycznie bezużytecznym poza robieniem za chodzącą przynętę.Przydałoby się zmienić progres zombiego aby startowo miał te 45%-50% to hit,ale żeby mu trochę wolniej rosło do maksymalnej wartości.
8) Umiejętność Blood Ritual Nekromanty
Jak to było już zasugerowane,kolejność umiejętności Blood Ritual i Revive powinna być zamieniona.
9) Panel umiejętności
Tutaj nie od rzeczy chyba byłoby zmienić panel ten tak,aby od razu wszystkie umiejętności były widoczne ale z adnotacją "available since level X",albo wyszarzone.
10) Zombiaki Black Death
Świetna zmiana że teraz obniżają maksymalne życie o 1 punkt na 4 minuty.Ale skoro efekt ten nie jest już trwały,to może by zrobić je jeszcze straszniejsze?Niech obniżają o 3-5 punktów!
Albo jeszcze lepiej tak jak to zaproponował Fearwing - niech spuszczają 1%-2% bieżącego życia na 4 minuty.
11) Zwoje wskrzeszenia i portalu do miasta
Te pierwsze są zbyteczne w singlu,natomiast te drugie wypadają o wiele za rzadko.Najlepiej zmienić to tak,żeby zamiast Scroll of Resurrect losowało Scroll of Town Portal.
To na razie tyle.Jak coś mi się przypomni to będę aktualizował tego posta.
12) Przedmioty dodające życia/many
O,przypomniało mi się coś istotnego.
Otóż w starym Diablo jak założę na postać przedmiot który dodaje życia czy many,albo jak dodaję punkty za nowy poziom do odpowiednich statystyk to bieżąca wartość tego parametru się odpowiedniu zwiększy.
W modzie tylko maksimum jest zmieniane,a nie wartość bieżąca.
13) Postać zabójczyni
Niedużo nią wprawdzie pograłem,a to dlatego,że przypomina mi za bardzo wojownika.To prawda,umiejętność Stealth diametralnie zmienia sposób prowadzenia postaci,ale kiedy niewidzialność się już zużyje z zabójczyni robi się taki niezbyt odmienny wojownik.
Proponowałbym,aby postać tę trochę zmodyfikować.I tak:
- umożliwić jej noszenie 2 mieczy jednoręcznych,2 sztyletów albo miecza i sztyletu.Pytanie,czy pałki też do tego powinny się liczyć;moim zdanie m nie.Podnosiłoby to dps i szybkość ataku,a co ważniejsze nadawałoby tej klasie postaci jakże potrzebnej unikalności.
- umożliwić jej blokowanie ataków jeśli trzyma broń w obu rękach.
- tak jak barbarzyńcy rosną odporności na żywioły i magii wraz z poziomem,tak zabójczyni mogłaby rosnąć szansa na trafienie krytyczne i obrażenia od krytyków.
14) Przywoływane stwory (golem,szkielety itp)
Jest spory problem z przywoływanymi sługami w wąskich przejściach/dzwiach - otóż blokują one naszą postać nie pozwalając przejść co strasznie irytuje.
Proponuję,aby wyłączyć im kolizje z postacią gracza i odpowiednio zmodyfikować pathfinding.
15) Księga oraz opis zaklęcia "Sacrifice"
Opis zaklęcia jest trochę nieprecyzyjny,nie wynika z niego jasno,czego dotyczy efekt - czy tylko trafianiu przy pomocy broni?A może czary też się na to łapią?A co z przywoływanymi sługami?
No i moim zdaniem bardziej sensowne byłoby,jakby księga poświęcenia wymagała odpowiedniego poziomu vitality a nie magic.