Refleksje na temat wersji alfa...

Diablo 1 HD, codename Belzebub - General forum.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Refleksje na temat wersji alfa...

Post by Obishedo »

Dokładnie rok temu tj. 5 października 2013 r. otrzymałem maila od Noktisa czy nie zechciałbym potestować nowe projektu związanego z „Diablo”. Chodziło o alfa testy wersji „Diablo” w High Definition. Pierwsza wersja jaką testowałem to najprawdopodobniej v. A 0.269, chociaż może testowałem jakąś wcześniejszą. Taka bynajmniej mi się uchowała na komputerze. Pierwsze wrażenie to był szok oczywiście związany z tym, jak wyglądał obraz w HD. Już wtedy był szok a przecież HD jeszcze potem uległo znacznej poprawie. Wczesne wersje alfa były testowane przez dokładnie 16 graczy z Polski, którzy udzielali się na forum alfa testerów, które już nie istnieje.
Image
A szkoda bo byłaby to interesująca lektura dla tych, którzy są ciekawi jak ten projekt się rozwijał. Testerzy co chwilę podsuwali nowe pomysły oraz wyłapywali błędy. Te wersje alfa, które ja z początku testowałem miały 3 poziomy trudności a maksymalny poziom postaci do wbicia to był standardowy 50. W pierwszej wersji jaką testowałem do wyboru były 4 klasy: sorceror, rogue, warrior i barbarian, które dysponowały nowymi skillami oraz spellami i przemieszczały się w grze za pomocą waypointów od Tristram do 14 poziomu podziemi . Czasy assasin i necromancera oraz waypointu na 16 dlvl-u nadeszły o wiele, wiele później. Początkowo gra wyglądała tak, że było to odnowione „Diablo”. Pojawiła się nowa klasa i masa itemów dzielonych na zwykłe, magiczne, rzadkie, setowe i unikatowe. Okienka handlu standardowo wyglądały jak z D1. Nie było nawet questu z Andariel i innych rzeczy. Słowem: mod dopiero zaczął raczkować. Potem przyszła już rewolucja w której do wbicia mieliśmy 60 poziomów i nowy poziom trudności zwany Doom. Doom był tak ciężki, że nie przeszedł go nikt z testujących graczy. W późniejszej fazie poziom ten nazwano Torment i już tak zostało. Rewolucja trwała dalej, NPC zaczęli gonić się po mieście a okienka handlu zaczęły przypominać te z „Diablo II”. Opcja z Monster Power Level istniała z tego co wiem bardzo szybko w tym modzie. I to przemawiało na korzyść bo można było sobie utrudnić grę ale nabyć sporo więcej expa. Po jakimś czasie do alfy dorzucono nową klasę: assasin. Było to krótko przed tym jak w sieci pojawiło się demo zwane po prostu „Belzebub Demo”. Obejmowało ono kilka questów. Można było przemierzać 4 poziomy podziemi. Niedługo potem wyszła wersja, która obejmowała już wszystkie zadania i możliwości w grze oprócz trybu multiplayer. Była to pierwsza oficjalna beta, którą testują wszyscy zainteresowani na tym forum. Co do forum alfa testerów – no cóż przestało ono wtedy istnieć a gracze zaczęli udzielać się właśnie tutaj na forum Awakening. Do wersji beta został w końcu dołączony oczekiwany przez wszystkich necromancer. Jakiś czas temu pojawiły się pierwsze filmiki z testów trybu Multiplayer. Na sam koniec moich refleksji chciałbym tylko zapytać czy jest możliwość do dołączenia do testów trybu multiplayer? Rok temu zacząłem testować „Belzebuba”, czemu więc nie potestować go w wersji cooperative czy posprawdzać jak wygląda na dzień dzisiejszy PvP…
Image
User avatar
Hato
Posts: 29
Joined: 03 Oct, 2014 13:56

Post by Hato »

No mod ciekawy, daje dużo nowych możliwości, taki stary wyjadacz D1 jak ja (coś koło 15 lat jak pierwszy raz zagrałem i grywam do dziś), a mam kupe radochy z grania w tego moda. Po pierwszym przejściu zamieszcze swoje reflekcje z gry Magiem, którego znam na wylot. Zauważyłem już kilka bugów i parę rzeczy do ewentualnej zmiany z ropozycją rozwiazania tego.
BrightLord

Post by BrightLord »

Nie ma testow multiplayer jeszcze
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

OK, jakby się zaczęły to jestem do waszej dyspozycji, gdyż aktualnie żadna gra mnie nie przyciągnęła na dłużej i dysponuję większą ilością czasu, którą przecież mógłbym przeznaczyć na ewentualne testy :)

Pozdrawiam!
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Wczesne wersje alfa były testowane przez dokładnie 16 graczy z Polski, którzy udzielali się na forum alfa testerów, które już nie istnieje.
Forum nadal istnieje, tylko jest ukryte. Zostawiłem je tak na wszelki wypadek.
A szkoda bo byłaby to interesująca lektura dla tych, którzy są ciekawi jak ten projekt się rozwijał.
Jest tam parę rzeczy, które nie zostały wykorzystane w grze a mogą zostać wykorzystane w przyszłości, dlatego na razie alpha forum nie będzie dostępne publicznie.
User avatar
Gamma_Corvi
Posts: 211
Joined: 07 Jun, 2014 13:28

Post by Gamma_Corvi »

Wszystko pięknie i ładnie, ale Obi jaki był właściwie powód dla którego stworzyłeś ten temat?
Image
riesa
Posts: 415
Joined: 21 Feb, 2014 13:15

Post by riesa »

Corvus, na dobra sprawę powód jest niby żaden ale dla każdego fana 'Jedynki' ta opowieść jest piękna. Coś jak dla muzyka 'grałem na instrumencie, ktoś popularny, choć niszowy mnie docenił, potem poszło dalej.' Dla każdego fana tej odsłony serii brzmi to cudnie i daje nadzieję, że może się załapie do alpha testów mulciaka. To ożywia społeczność, dlatego troche szkoda, że post nie jest w 'anglijskim jzyku' ;P Taki post może zebrać kupę betatesterów i wtedy od devów będzie zależeć oddzielenie ziarna od plew ;p
User avatar
Gamma_Corvi
Posts: 211
Joined: 07 Jun, 2014 13:28

Post by Gamma_Corvi »

Dla mnie ta opowieść jest bezużyteczna i nie potrafię zrozumieć w jakim celu została napisana i zamieszczona publicznie. Chyba, że tworzyła jedynie preludium do pointy tkwiącej tutaj:
Obishedo wrote:Na sam koniec moich refleksji chciałbym tylko zapytać czy jest możliwość do dołączenia do testów trybu multiplayer?
Last edited by Gamma_Corvi on 06 Oct, 2014 12:20, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Gamma_Corvi wrote:Dla mnie ta opowieść jest bezużyteczna i nie potrafię zrozumieć w jakim celu została napisana i zamieszczona publicznie.
Powtarzasz się. Masz problem z tym, że Obishedo napisał, że był alpha testerem czy co?


I przestań spoilerować.
User avatar
Gamma_Corvi
Posts: 211
Joined: 07 Jun, 2014 13:28

Post by Gamma_Corvi »

Nie powtarzam się, dociekam.

Dobra, w porządku, spoiler usunięty.
Image
User avatar
Savrok
Posts: 146
Joined: 15 Jan, 2011 2:14
Location: Polska/Warszawa/Praga PN

Post by Savrok »

Bardzo fajny, trafiony temat Obi. Ja pamiętam jeszcze 8levelową wersję o nazwie "Chochlik" którą katowałem dość systematycznie
TYż przypominam sobie te testy jeszcze zanim było forum alfatestów, błędy zgłaszałem na GG i Noktis z Marskym śmieli się że mam zacięcie do grania czy jakoś tak, potem między innymi moje [z punktu widzenia czasu bezsensowne] spory z Blessedem, no ale jak przystało na każdego fana diabło pierwsza styczność z Diablo HD wywołała u mnie spore zaciekawienie odnowionym tytułem.
Reasumując to teraz znacznie więcej osób uczestniczy w sugestiach odnośnie przyszłości tej gry [co ma być czego nie będzie, jak będzie itp..] i to w sumie dobrze bo deweloper może na projekt spojrzeć z szerszej perspektywy. Natomiast niezależnie jak będzie wyglądał produkt finalny to wydaje mi się że i tak zobaczymy solidną pozycję dla każdego fana diablo 1. Oby tylko nie przedobrzyć.
Grałem w pierwszą część od 1996 w dwójkę też jakoś dość długo ale stwierdzam że nie ma nic bardziej klimatycznego w tym temacie niż d1 [wszelkie Titan Questy i inne klony się chowają] Jak na razie większość klimatu z D1 pozostało i oby nie uleciało go już aż do wersji finalnej.
Tungle ACC : Fus
Diablo ACC : Bajadoz
Piszę po polsku bo lubię komunikować się w ojczystym języku a nie w "yngielskim".
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Gamma_Corvi wrote:Wszystko pięknie i ładnie, ale Obi jaki był właściwie powód dla którego stworzyłeś ten temat?
Tak jak w tytule... To jest moja refleksja na temat testów wersji alfa. Miałem do tego prawo by sobie powspominać jak to było... Nikt mi tego nie może przecież zabronić nieprawdaż? Cały ten mój artykuł (tak to nazwijmy) mógłby być obszerniejszy, gdyż nie przytoczyłem jeszcze wielu ważnych rzeczy jak np. crafting czy sety dające nowy wygląd postaci oraz masę innych możliwości jakie daje gra. Zamieściłem wersję skróconą, gdyż ludzie jak widzą przydługi tekst to zazwyczaj rzadko docierają do jego końca. Jak widzę Tobie się to udało, ale no cóż... Narzekasz, że "jaki powód" itd. Co za róźnica? Temat mieści się w kanonach działu o "Belzebubie" i chyba w żadnym wypadku nie przekroczyłem tu jakiejkolwiek granicy bo przecież nie pisałem o głupotach prawda? Są to moje prywatne przemyślenia, mój własny tekst i jeśli ten temat Ciebie aż tak razi to poproś Noktisa, żeby go wykasował. Czytając posty innych odniosłem wrażenie, że mój artykuł im się spodobał i to motywuje mnie do dalszej współpracy tutaj ze wszystkimi. Staram się przykładać do tego projektu jak mogę. Zauważ, że to ja jako pierwszy opisałem wszystkie zadania z "Belzebuba". Mało tego, opisałem je jeszcze podczas alfa testów i temat też był przyklejony i ucieszył mnie ten fakt, że wielu osobom się przydał. Jeśli mam chęć w czymś pomóc to po prostu to robię i będę robić to nadal. Chciałbym, żebyś mi wyjaśnił dokładnie swoje zastrzeżenia co do mojego tekstu odnośnie wersji alfa, ale nie wiem czy jest sens tu ciągnąć ten wątek. To już zależy od Ciebie.
Image
User avatar
Savrok
Posts: 146
Joined: 15 Jan, 2011 2:14
Location: Polska/Warszawa/Praga PN

Post by Savrok »

Daj spokój ten caly alfa-beta-gamma czy jak on koorva się tam zwie z tego co wiem testuje wczesne mp i obrósł w piórka i pewnie dzieciak myśli teraz że jest współtwórcą, adminem forum i wujkiem dobra rada w jednym.
To już nie pierwszy temat w który widzę że się komuś wpierdala jak by tu był h..j wie kim. Sam spamuje na potęgę a zarazem innych upomina o offtopach, spamach i tego typu pierdołach.
Ktoś coś nieraz pisze to zwraca uwagę, docieka <<-- powinien policjantem zostać może by się spełnił.
Wieeeelki koorva pro gracz od siedmiu boleści hehe, zwykły cwaniak z bańką w nosie...
Tungle ACC : Fus
Diablo ACC : Bajadoz
Piszę po polsku bo lubię komunikować się w ojczystym języku a nie w "yngielskim".
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Postanowiłem nie zakładać nowego tematu, tylko napisać w starym, który zresztą sam założyłem. Dwa lata temu zacząłem przygodę z "Belzebubem" co opisałem dokładnie rok temu... Teraz czas opisać co wydarzyło się w kolejnym roku. Od października 2014 projekt można powiedzieć ruszył pełną parą. Gracze zaczęli robić tłumaczenia na swoje rodzime języki. Pojawił się m.in turecki, czeski, włoski, portugalski, francuski oraz polski&#8230; Projekt jednak przywdział kompletnie inne oblicze kiedy w necie pojawił się nie jako "Belzebub" a jako "Tchernobog". Po włączeniu gry okazało się, że tryb multiplayer jest dostępny, gdyż dokładnie można było zauważyć złote litery a nie siwe. Niestety można grać tylko przez Local/Internet Game czyli krótko mówiąc przez LAN-a, czego sam nie posmakowałem, ponieważ nie było mi dane z kimkolwiek zagrać w "Tchernoboga" na LAN-ie. Coś kiedyś z kimś próbowałem ustawić zarówno przez GameRangera jak i Hamachi ale bezskutecznie... No więc w sumie nie mogąc grać z kimś można powiedzieć, że porzuciłem tę grę. Myślę, iż nie na długo bo już zaczynam być głodny wrażeń jak przed dwoma laty... Zauważyłem jednak, że gdy zakładamy postać to mamy 3 poziomy trudności czyli standardowo: Normal, Nightmare i Hell. Czy twórca zrezygnował z Tormentu nie wiem, gdyż jak pisałem wcześniej nie grałem w "Tchernoboga". Może potem po wbiciu odpowiedniego poziomu postaci lub przejściu poziomu trudności Piekło odblokowujemy go? Nie wiem też jaki jest teraz możliwy maksymalny poziom postaci do wbicia. Czy jeśli nie ma poziomu trudności Udręka to poziom postaci to standardowy 50-ty? Być może BrightLord powrócił do klasycznych poziomów trudności i doświadczenia, gdyż mogło okazać się, że Torment był po prostu za trudny. Sam go nigdy nie przeszedłem bo nie miałem za dużo czasu na granie. Zresztą nawet nie ruszyłem "Tchernoboga" to co tu dużo gadać?! Mogę jedynie dodać, że obecna najnowsza wersja "Tchernoboga" to Tchernobog Alpha v0.093 dev. Miejmy nadzieję, że nie ostatnia bo w jednym z tematów Noktis napisał że, projekt "Tchernobog" został wstrzymany (zawieszony): http://awake.diablo1.eu.org/the-differe ... t1225.html . Oby nie było to wstrzymanie na wieczność bo coś jednak jest na rzeczy co mnie martwi... BrightLord ostatnio coraz mniej się udziela na forum, ostatni jego post jest z 13 września 2015 r. a Noktis o zawieszeniu projektu napisał 4 dni później tj. 17 września br. Być może zawieszenie spowodowane jest prywatnymi sprawami BrighLorda i nie ma na razie czasu na programowanie tego bo jest tam naprawdę masa roboty. Człowiek ten zrobił kawał porządnej solidnej pracy i widać, że włożył w to serce. Ja jednak patrzę w przyszłość optymistycznie i uważam, że któregoś dnia nagle ujrzymy jakąś wersję z własnym Closed BattleNetem czego oczywiście serdecznie życzę graczom z całego świata. Pozdrawiam i niech chroni Was światło, a moce Niebios rozświetlają Wam Drogę!
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Właściwie w drugiej połowie 2014 r. prace nad projektem Belzebub zostały wstrzymane, jedynie wersje językowe były dodawane. Możliwe, że pojawi się jeszcze wsparcie Unicode dla Belzebuba ale to nie jest pewne.
Tchernobog - projekt już prawdopodobnie nie będzie aktualizowany.
Być może kiedyś pojawi się wersja z battle.net, ale to byłby już nowy projekt :)

Ps.
Forum Chochlika jest zarchiwizowane i możliwe, że kiedyś je udostępnię. A może się jeszcze na coś przyda...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests