Page 1 of 1
Rozdzielczość na multi
Posted: 01 Oct, 2014 13:18
by Fearwing
Cześć. W paru miejscach znalazłem wzmiankę, że w wersji multiplayer planujecie ograniczyć rozdzielczość do pewnej maksymalnej ilości pikseli w pionie, żeby zachować balans gry w przypadku grania postaciami dystansowymi.
Pytanie brzmi, czy nie dałoby się tego rozwiązać ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu, tak by na dużej rozdzielczości dalej widoczny był podobny fragment mapy? Balans zachowany, a gra dalej byłaby renderowana w natywnej rozdzielczości ekranu, wyglądając świetnie jak wersja single player.
Pozdrawiam.
Posted: 01 Oct, 2014 13:21
by Obishedo
Wtedy łuczniczka wszystkich "zaciuka" na PvP...
Posted: 01 Oct, 2014 13:31
by Fearwing
ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu
Wtedy łuczniczka widziała by na swoim ekranie dokładnie tyle samo, co grając na niższej rozdzielczości.
Posted: 01 Oct, 2014 14:47
by Obishedo
Wyciągnęłem taki wniosek z prostego toku rozumowania. Wystarczy spojrzeć na rozdzielczość w zwykłym "Diablo" a różnicę jaka jest w "Belzebubie".
Posted: 01 Oct, 2014 15:04
by BrightLord
Przeciez tak jest od dawna już, od tego jest tryb scaled.
Posted: 01 Oct, 2014 15:23
by Noktis
Fearwing wrote:ograniczając dostępny dla graczy poziom zoomu
Wtedy łuczniczka widziała by na swoim ekranie dokładnie tyle samo, co grając na niższej rozdzielczości.
Ja nie zrozumiałem o co ci chodzi.
Posted: 01 Oct, 2014 15:37
by Fearwing
Sorry jeśli wyraziłem się mało prezycyjnie. Tak na szybko ilustrując (sorry, jestem w pracy

), to co mam na myśli.
Rysunek 1 - niska rozdzielczość (powiedzmy 800x600)
Rysunek 2 - wysoka rodzielczość (powiedzmy 1920x1080) - tu widzimy przeciwników z kilometra
Rysunek 3 - wysoka rodzielczość, co widać po interfejsie, ale z zoomem (i bardziej oddalić nie można, żeby zachować balans)
To jak to będzie z multi? Brak możliwości ustawienia wyższych rozdzielczości rzędu 1920x1080, czy tylko ograniczenie maksymalnego obszaru widoczności przy zachowaniu high-res?
PS, przejrzałem całe forum, ale nie do końca ogarniam co masz na myśli przez tryb scaled. Chodzi fullscreen przy niższej rozdzielczości?
PS-2, znalazłem ten wpis o maksymalnej rodzielczości pionowej 600px w multi -
tutaj.
Posted: 01 Oct, 2014 16:03
by Obishedo
To chyba wszystko wyjaśni i na tym wytłumacz o co Ci chodzi. Zrobiłem screena jak wygląda "Belzebub" (1366 x 768 scaled) a jak wygląda ekran w D1 i zoom w D1.
Posted: 01 Oct, 2014 16:05
by Noktis
To masz na myśli?
To jest właśnie tryb scaled. Przykładowo gra działa w rozdzielczości o wysokości 600px może to byc 800x600, 1024x600 itd. W trybie scaled wysokość ekranu gry rozciągnie się do rozdzielczości monitora a szerokość dostosuje się automatycznie.
PS-2, znalazłem ten wpis o maksymalnej rodzielczości pionowej 600px w multi - tutaj.
Jak widzę taka ścianę tekstu po angielsku to nawet nie czytam

Posted: 01 Oct, 2014 16:12
by Wojtek25
Albo gdy gra będzie mogła zostać założona w trybie PVP co oznacza przymusowe zmienienie rozdzielczości żeby na normalnym PVE nie było narzekania ;P
Posted: 01 Oct, 2014 16:15
by Fearwing
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
W takim razie interfejs też będzie skalowany? Szkoda trochę, fajnie gdyby był mniejszy, albo chociaż gdyby ta max rozdzielczość pionowa wynosiła 768px.
No nic, zróbcie tak jak uważacie, że będzie najlepiej, a ja i tak będę się w to zagrywał jak głupi

Posted: 01 Oct, 2014 16:55
by Noktis
We wcześniejszych wersjach UI było skalowane w trybie scaled. Ta gra nie była projektowana do wysokich rozdzielczości i wydaje mi się że wysokość 600px jest OK. Na wyższych rozdzielczościach, gdze na ekranie widzisz 2x więcej niż w oryginalnej grze pojawiają się rożne dziwne sytuacje. Np. W d1 rozpoczynając grę magiem na pierwszych poziomach spotykamy szkielety z łukiem, które stoją w grupie strzelają do nas gradem strzał. Jest do dosyć uciążliwe dla nisko poziomowego maga. Natomiast co ma miejsce na dużej rozdzielczości? Ano takich łuczników i widzimy już z kilometra i nim te strzały do nas dolecą to zdążmy 10x zrobić unik i w międzyczasie strzelać do nieszczęsnych Archerów. Na wysokiej rozdzielczości widzisz duży obszar mapy (która wygląda kwadratowo) , co ułatwia wykańczanie potworków z dystansu.
Posted: 01 Oct, 2014 17:45
by Obishedo
I właśnie po to zaprezentowałem ten obrazek co wkleiłem wcześniej. W czerwonym kwadraciku mamy zoom z D1, w zielonym standardową rozdzielczość z D1, natomiast całość jest w HD. Normalnie w D1 jak pisał Noktis - moby będą do nas strzelać z poza zielonego kwadratu. My np. ich nie widzimy a one nas tak. Sięgając wstecz pamięcią - nie zapomnę IM-ów i emocji jak trzeba było przejść 3 dlvl a tam Leoric z całą obstawą biegał... W takiej rozdzielczości zdecydowanie nasza postać ma dużo ułatwień bo sięga wzrokiem bardzo daleko. Zanim dostaniemy serię strzał zdążymy odejść parę kroków i nic nie obrywamy.