Nowe narzędzia

Dyskusje/Sugestie dotyczące moda
Model
Posts: 9
Joined: 12 Aug, 2009 16:46
Location: Pakistan
Contact:

Nowe narzędzia

Post by Model »

Poniewaz itemki maja byc zmieniane, wrzucajcie tutaj swoje propozycje (zaznaczajac czy pvm czy pvp). Najlepiej przy okazji wypisujac z ktorym itemem zamienic i ewentualnie ktore itemy sa "zbedne".
Pixie
Posts: 12
Joined: 14 Jul, 2010 1:47
Location: Behind Ya

Post by Pixie »

ja mogę się wypowiedzieć o pvm:

jewele:

iced fist, demon, inarius, flavia, pentagram, izual- użyteczne zależnie od setupu

reszta bezużyteczna, ewentualnie wicked nada się dla mało wymagających

hełmy: perun i necro - reszta bezużyteczna

staves : XXX

bow - mysterious - tyle

cluby: civerb, naj, thor - reszta bezużyteczna

swords - edge of god - reszta bezużyteczna

shields - inarius, dark defender, 100 mana buckler - reszta bezużyteczna

axes - ogólnie bezużyteczne

armory - superman, necro, elemental mail - reszty może nie być

Kiedy mają być itemki zmieniane? xD

Moje sugestie:

- naprawić niedziałający +200 demon damage na undead bow
- dodać +to hit do bllodslayera
- co za pacan wymyślił knockback na civerbie? O_o
- obniżyć staty naja - to jest przegięte
- podbić staty innych łuków bo one przy mysterious nie istnieją
- perun crown - przegięty ultimate hełm dla każdej klasy
- dorzucić ring/amulet z mana leech
- dodać fast block na zen shield

to kilka co mi odrazu przyszły do głowy odnośnie uniqe.
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Ja bym wiecej itemów dopisał do tej listy, dziwne że twoim zdaniem Mysterious Bow jest lepszy niż Eaglehorn.
- naprawić niedziałający +200 demon damage na undead bow
Ten efekt zotanie usunięty bo chyba nie działa na łukach.
- obniżyć staty naja - to jest przegięte
W Diablo 1 Dreamflange ma podobne... Na pewno resist będzie zmieniony.
- podbić staty innych łuków bo one przy mysterious nie istnieją
To jest w planie tylko na razie nie mam pomysłu.
- co za pacan wymyślił knockback na civerbie? O_o
A zasadził Ci ktoś kiedyś kopa?
- dorzucić ring/amulet z mana leech
Zdaje się, że ten efekt nie działa na biżuterii.
- dodać fast block na zen shield
Jak nie zapomnę to może dodam.
reszta bezużyteczna
W takim razie stwórz sobie nowa postać i przejdź grę używając tylko przedmiotów które wymieniłeś powyżej. Jeśli wypadnie ci unikat którego nie wymieniłeś to go nie używaj i wtedu będziesz mógł powiedzieć czy są użyteczne czy nie.
Kiedy mają być itemki zmieniane?
Nie wiem. Lista proponowanych przeze mnie zmian jest gotowa tylko nie ma mi kto jej zweryfikować. Głównym założeniem proponowanych zmian jest obniżenie niektórych statystyk oraz zwiększenie przedziału ich losowania w sensie, że jes li teraz jest resist all 30-35% to żeby było 5-30%.
Pixie
Posts: 12
Joined: 14 Jul, 2010 1:47
Location: Behind Ya

Post by Pixie »

Chętnie zobaczę tą listę, setupowałem swoje postaci na niezliczone sposoby i mam trochę doświadczenia.

Ogólnie:

- wzmocnić bronie 2h bo każdej uniqe 2h czegoś ważnego brakuje co daje słabe rezultaty nawet na mocnych innych itemach - jest jakiś mod w którym każdy axe/maul/staff ma automatycznie nadpisane haste + harmony - było by serio fajnie gdyby można było grać np z messerschmidtem na hell/hell)

- pociąć staty 32+ qlvl unikatów, bo są zwyczajnie za mocne (naj, edge, mysterious, perun crown, flavia amu - on daje za dużo to hit)


- zdjąć odrzut z obu demonowych maczug, bo to wpienia xD

A mana leech powinien działać na ringach, skoro llife leech działa.

Co by jednak nie było, awake jest nr1 :)
tan_Gonarro
Posts: 14
Joined: 13 Feb, 2011 21:31

Post by tan_Gonarro »

fast block na tarczy zen? to moze od razu "i win button" dla maga w interfejsie gry ? :/

Swoja droga przy tak wykoksowanych statach (i łatwości znajdowania)unikaty powinny miec znacznie wiecej negatywnych cech niz tylko sam +light radius, ktory i tak powyzej 50% jest obcinany (cap).

A problemem w Civerbie nie jest odrzut, tylko fakt, ze jedną z najpotęzniejszych broni w grze mozna wydropić na drugim piętrze katedry w pół godziny po rozpoczęciu gry nową postacią...
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

- pociąć staty 32+ qlvl unikatów, bo są zwyczajnie za mocne
Nie rozumie tego zdania.
A mana leech powinien działać na ringach, skoro llife leech działa.
nawet jeśli działa to tylko 5% wysysania. Z life moze byc tak że dwa efektyz wysysaniem może mieć przedmiot - 5% Life Stealing oraz Life Stealing (0-12,5% IIRC)
Co by jednak nie było, awake jest nr1

Miło, tylko w ile modów grałeś? Bo trzeba mieć jakieś porównanie.
Chętnie zobaczę tą listę, setupowałem swoje postaci na niezliczone sposoby i mam trochę doświadczenia.
Zaraz ci wyśle na pm tylko musze ja znaleźć.

EDIT
Swoja droga przy tak wykoksowanych statach (i łatwości znajdowania)unikaty powinny miec znacznie wiecej negatywnych cech niz tylko sam +light radius, ktory i tak powyzej 50% jest obcinany (cap).
Myślałem tym tylko trzeba to dokładnie i mądrze zaprojektować. i nie wiem czy to bedzie takie łatwe.
Model
Posts: 9
Joined: 12 Aug, 2009 16:46
Location: Pakistan
Contact:

Post by Model »

Ich jest generalnie za duzo, ale na takiej zasadzie, to zrobmy po 1 unikacie z kazdego rodzaju, bo i tak kazdy bedzie cisnal po ten najlepszy, a chodzi o to, zeby bylo cos za cos, zroznicowanie i wtedy przebieranki, pod dana rzecz dobierasz konkretne itemy, a nie 1ring "god mode". Poza tym jak ktos gra "sam" a nie jest taxowany na hell czy gra sp to chodzi o to, zeby jakies "sensowne" itemy lecialy na nizszych poziomach trudnosci.

Generalnie kije +2, bo tak to nie maja sensu, duzo lepszy efekt naj+tarcza.
ringi: taki glupi bleeder z ll i spora iloscia zycia czy wicked duzo lepszy niz demon, oszczednosc na potionach.

czapka: Gotter, Bloody Visage, Perun prawie to samo, przy czym Perun nieudolna przerobka RC jest przesadzona;d. Gotter traci jakakolwiek racje bytu w tym ukladzie

dyski: blok na Zenie, NO F WAY. VD to w sumie bardziej pod pvp, ale ciecie hp przy tak nakoxowanych itemach/potworach nie ma sensu jednak.

Haste/harmony na 2h to przesada juz, to lepiej juz AC niech maja, albo stability.

Tasaki: Aquinara, swietna na dziendobry, super do ganiania maga;]

Dalej mi sie nie chce, magiczne tez musza miec racje bytu. W miare sensowne uniki byly w ReXie/ME, bo w The Hell to Mordek chyba przez cale wakacje wymyslal ta ilosc;d
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Zorbie ta listę z propozycjami w HTML, żeby było lepsze porównanie. Jest jeszcze jeden ciekawy efekt ujemnych statystyk, O ile się nie mylę to jeśli jakiś unikat będzie miał np -40 to magic. I będzie go chciał założyć woj który ma np 30 Magic to go nie założy bo musi mieć co najmniej 40magic aby mogło mu odjąć tą magię.

Tych unikatów nie jest tak dużo - jakieś 90. Może z każdego rodzaju itemu zrobić 3-4 unikaty które będą mocne ale zróżnicowane i 1-2 unikaty z tych mocnych żeby były do znalezienia tylko na Nightmare.

Model@ ale byś pograł trochę, wtedy jest lepiej określać statystyki przedmiotów ;-)
tan_Gonarro
Posts: 14
Joined: 13 Feb, 2011 21:31

Post by tan_Gonarro »

Model trafia w sedno. Dobieranie sprzetu w Diablo to zawsze była sztuka kompromisu - cos za cos. To sprawiało, ze rozgrywka była ciekawa, ze trzeba było nosic kilka zestawów sprzetu na różne okazje itd. Najpotęzniejsze itemy były niebieskie, co oznaczało ze zdobycie topowego sprzętu trwało bardzio długo, a czasem nigdy sie nie udawało. Ilu graczy z wieloletnim stażem na retailu moze pochwalić sie self dropem obsidzod'a czy AFPoL na perf statsach?
Nie bez znaczenia jest tez fakt, o którym wspominałem juz wczesniej - potężne przedmioty znalezione zbyt wczesnie psują całą przyjemność z gry.
Dla mnie zabawa w Awake na SP skonczyła się w momencie oddania questa z szyldem tawerny - ta nagroda sprawia ze postac w katakumbach jest właściwie nietykalna. Do tego jeszcze Valor i mamy praktycznie god-mode do końca jaskiń.
Na mutli podobnie - Civerb wydropił mi na 7 lvl postaci. W efekcie Diablo padł jeszcze w tej samej grze. Nawet w classicu cos takiego nie zawsze sie udaje, a przeciez w Awake moby są znacznie silniejsze. Coż z tego kiedy jeden unikat jest w stanie przekreślić cały wysiłek jaki te biedne stwory wkładają w utrudnienie graczowi życia.
No i na koniec jeszcze jedno - im trudniej o dobry sprzęt tym dłuższa żywotnośc moda, bo ciagle jest motywacja do dalszej gry. Jesli wszystko przychodzi zbyt łatwo to gra szybko zaczyna nużyć i jest odkładana na półkę...
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Zgadzam się z tobą tan_Gonarro, tylko że nie tak łatwo sensownie wymyślić statystyki unikatów w taki sposób aby było kilka zestawów na różne okazje. Poza tym ja nie jestem mistrzem w wymyślaniu unikatów. Dokładnie zdaje sobie sprawę z tego, że niektóre unikaty są przesadzone. Głównym założeniem było aby unikaty były bardziej użyteczne niż w klasycznym Diablo 1, jednak wyszło tak, że niektóre sa przesadzone. No i magiczne odeszły w cień. Dlatego próbuję w nadchodzących patch'ach cos pozmieniać w tej kwestii, ale należy wszystkie statystyki przeanalizować. Zrobiłem już wstępna listę zmian, która pewnie i tak będzie jeszcze zmieniana.
Model
Posts: 9
Joined: 12 Aug, 2009 16:46
Location: Pakistan
Contact:

Post by Model »

Wiesz ile mnie ten post wysilku kosztowal?;p, a Ty chcesz, zebym jeszcze gral;d.

Najbardziej wykoxane itemy moga miec wyzsze qlvl i machnalbys jakis item, co podnosi qlvl dropa, wyciagnij kod od LAbiriego;d. Bo rozumiem, ze dopakowanie niebieskich bedzie w tym momencie bez sensu?

No ciezko, dlatego masz ludzi, ktorzy graja to niech wrzucaja swoje sugestie i bedzie jasne co jest co
tan_Gonarro
Posts: 14
Joined: 13 Feb, 2011 21:31

Post by tan_Gonarro »

Tak, tak, wszyscy wiedzą, ze składanie sylab w wyrazy i wyrazów w zdania to nigdy nie była twoja najmocniejsza strona ;P

Z drugiej strony jak tak patrze na forum, to ludzie którzy grają w Awake chcieliby chyba jeszcze bardziej wykoksane itemy, wiec moze najpierw warto byłoby sie zastanowic do kogo ten mod ma byc tak naprawde skierowany - do grupy normalnych graczy szukajacych jakiejś odmiany po retailu czy do kilku zblazowanych maniaków dla których wszystko i tak zawsze jest "za łatwe".
Po zastanowieniu się nie widze wiekszego sensu w nerfieniu itemow z powodu wypowiedzi 2 osób, które prawie wcale nie grają jeśli w konsekwencji popsuje to zabawę kilkudziesięciu innym osobom, które graja często i mod im pasuje taki jaki jest. W końcu nie każdy gracz diablo musi byc masochistą i miłośnikiem ekstremy w stylu The Hell (ktory notabene tez da sie wyczyścic na normalu w ramach pierwszej założonej gry, więc mój zarzut odnosnie Civerba z poprzedniego postu mozna w sumie o kant dupy roztrzaść.)
Dlatego moze warto byłoby zacząć od jakiejś ankiety na forum w stylu "Czy uwazasz, ze unikay w Awake są za mocne?" w której zagłosują osoby faktycznie *grające* w moda? To powinno dac odpowiedz na pytanie czy zmiany unikatow są w ogóle potrzebne, a jesli tak to w jakim kierunku.
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Z drugiej strony jak tak patrze na forum, to ludzie którzy grają w Awake chcieliby chyba jeszcze bardziej wykoksane itemy,
Wielu takich jest. Gracze raczej mają pozytywną opinie o modzie, i raczej trudnosc na poziomie hell jest dla nich pludem.

Co do itemow to może niekoniecznie zeby zmieniac wysztkie itemy. Mozna by zmienic tylko te najlepsze 29-36 qlvl zeby nie byl otak ze jeden bedzie lepszy od poziostalych tylko żeby np jeden byl lepszy w tym a drugi w czym innym. Np jeded bedzie mial sporo HP ale minus do resistow. Inny wysoki SMG ale minus do HP. No i zasieg wartosci bardziej losowy np zeby zmienic resist 30-35 na 10-25 itd.

Jeszcze jest kwestia trybu SP. Itemy questowe trzeba chyba przerobić bo sa zbyt nakoksowane, ja chciałem, żeby gracz w SP mial pewność ze podczas gry wypadnie mu jakis sensowny unikat żeby mógł ukończyć gre, ale chyba statystyki niektórych unikatów questowych sa przesadzone.
W końcu nie każdy gracz diablo musi byc masochistą i miłośnikiem ekstremy w stylu The Hell
Jak masz itemy to on nie ejst taki trudny.

Pomysł z ankieta dobry tylko że na forum jest mało aktywnych graczy.
Model
Posts: 9
Joined: 12 Aug, 2009 16:46
Location: Pakistan
Contact:

Post by Model »

To moze postaw bota na kanale z jakims info, ze jest ankieta/temat o itemach.

Zabierz civberowi fast atack i daj mu jakis qlvl np 10, bo gdyby nie %dmg vs demons, to taki gnarled go miecie. Tyle, ze wezmiesz jakies bizu z fast atack i ed i pvm miazga;p. Zrob rozrzut wiekszy i taki np Necroplate i IcedPlate sa praktycznie takie same.
Pytanie czy fast atack na lukach to nie przegiecie gdzie Myst>>Eagle>>Huricane. Zreszta dmg z lukow generalnie jest srogi, a przy takich wartosciach to mag/woj splyna szybko;d.

Najlepiej jakby gadali casuale, ktore duzo w to graly, wiec mowie Ci bot;d
Pixie
Posts: 12
Joined: 14 Jul, 2010 1:47
Location: Behind Ya

Post by Pixie »

Zabierz civberowi fast atack
ej no nie :D zostawcie mojego civerba? co on wam zrobił? >:( do knockbacka można się przyzwyczaić, fast attack i tak można dać z ringa ;)

Generalnie kije +2, bo tak to nie maja sensu, duzo lepszy efekt naj+tarcza.
kije leżą, bo jest ten przegięty small axe +2/50 res/50 mag
ringi: taki glupi bleeder z ll i spora iloscia zycia czy wicked duzo lepszy niz demon, oszczednosc na potionach.
bleeder jest faktycznie głupi, nie widzę zastosowania, skoro mogę mieć wojem 500 many i mana leech atakując civerbem/edge

wicked wygląda fajnie na pierwszy rzut oka, ale np drag/zod bije go na głowe, nietrafne jest porównanie do demon knuckle, który znakomicie dopala civerba, bardzo użyteczny tam gdzie czujemy się na tyle bezpiecznie, żeby zdjąć drag/zod, wickeda czy innego syfa
ciecie hp przy tak nakoxowanych itemach/potworach nie ma sensu jednak.
na pvm hp/mp powyżej 400 (licząc hell/hell) u wysysającej postaci meele to jest zwyczajne waste, mój schemat pvm jest prosty dmg>leech>blok>ac>life w tej dokładnie kolejności

o 2h nie będę się wypowiadał, bo oprócz king/haste katany nie ma znowu nic godnego uwagi, proszę dodać +to hit dla messerschmidta lub bloodslayera :)
Dalej mi sie nie chce, magiczne tez musza miec racje bytu
magiczne, mają w awake ogromną rację bytu: obs/zod, drag/zod-wiz jewele, king/haste miecze czy np taki armor

Image


fajne? :d
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 85 guests