Windowed Mode

Discussion/Suggestions regarding the Awake Mod
Post Reply
rlvampire
Posts: 2
Joined: 29 Apr, 2015 20:21

Windowed Mode

Post by rlvampire »

How do I get Awake to run in windowed mode, ddraw.dll does not seem to be compatible with the newest version?
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

ddraw.dll works with Diablo: The Awakening.
rlvampire
Posts: 2
Joined: 29 Apr, 2015 20:21

Post by rlvampire »

I had to move it into the data folder with AwakeEN. Next issue, intro video leaves a fat box in the middle of the screen and only goes away if you load or create a character.

Edit: If I move the window away from original placement it mostly subsides however is there a better fix?
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Przepraszam, że po polsku ale muszę sam Ciebie zapytać czy faktycznie będzie można uruchamiać "Awakening" w oknie. Będzie bardzo miło, gdyż mam na oku jeden projekt związany z wersją 7.0. Jednak warto by "Awake" uruchamiało się w oknie. Dlaczego? Już tłumaczę. Otóż mam w zamyśle nagrać całą moją rozgrywkę warriorem od totalnego zera, nie korzystając zupełnie z niczego co zdobyłem i zdobędę zanim wyjdzie wersja 7.0. Smaczku może dodać fakt, że będę grać rozgrywkę typu Hardcore. Czyli jedna śmierć równająca się końcu gry. Niestety do nagrywania mam tylko HyperCam 2.0 i jak nagrywam na pełnym ekranie, czyli tak jak mamy obecnie zrobione "Awake" to gdy wchodzę do innej lokacji nagle robi mi się tęczowo na filmie i nic nie widać... Tak samo miałem z "Diablo" i nic nie zaradziłem. Ale gdybym miał możliwość gry w oknie to byłoby to fantastyczne, gdyż testowałem to z "Tchernobogiem" i wtedy HyperCam spisywał się znakomicie. Znowuż jak miałem odpalony "Tchernobog" na full screenie to jak zobaczyłem filmik opadły mi ręce, gdyż ekran był cały czas czarny. Kombinowałem z ustawieniami i nic nie odkryłem. Jeśli mam grę w oknie to nagrywa mi pięknie...
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Możesz uzyć ten program http://sourceforge.net/projects/dxwnd/
Albo jakiś ddraw.dll wrapper np ten http://www.strangebytes.com/index.php/p ... ista-patch
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

A więc sytuacja wygląda tak, że:

1 opcja wymaga pliku dxwnd.dll, którego nie mam. Czytałem trochę tutaj:
http://www.solvusoft.com/pl/files/brak- ... dxwnd-dll/
no i nie mam siły w nocy kombinować

2 opcja działa no ale to okno to nie okno lecz... okienko. Jest tak małe, że nie ma sensu na nim nagrywać gameplay'a.

Najlepsze okno byłoby takie jak jest w "Tchernobogu". Ono jest zasadniczo duże i filmiki na nim wychodzą fajnie.

P.S. masz może ten plik dxwnd.dll? Jak coś to prześlij mi na maila ok?
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

1. Pobierz ostatni build DxWnd http://sourceforge.net/projects/dxwnd/f ... t%20build/

2. Wielkość okna może ustawić w pliku konfiguracyjnym. W tym przypadku można to chyba zrobić pod znakiem tyldy ( ~ )

3. Są inne pliki ddraw.dll z możliwością uruchomienia w oknie, które działają z Diablo 1.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Sprawa wygląda tak, że uruchamia dxwnd.exe potem w zakładce Main w polu Path wyszukuję awake.exe. No i od tej pory nie wiem jak poustawiać, żeby odpalało okno takie jak w "Tchernobogu" na początku. Zmieniałem różne te opcje ale zawsze mi gra wyskakuje na pełnym ekranie... Czego bym nie zmienił to efekt wciąż taki sam a nawet gorszy bo gra się wiesza :(
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Bo plik Awake.exe to loader, a ty musisz uruchomić w tym programie moda nie loader, czyli uruchamiasz plik AwakeEN.exe, który znajduje się w folderze "Game". Jeśli nie działa to użyj ddraw.dll.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

1 opcja) Zrobiłem tak jak piszesz, uruchomiłem za pomocą pliku AwakeEN.exe, pozmieniałem niektóre wartości no ale uruchamia na fullscreenie.

2) wrzuciłem do folderu game plik ddraw.dll no ale nie jestem zadowolony z wielkości okna. Tak już zresztą robiłem wcześniej, a na tak małym oknie to nie ma nawet mowy o nagrywaniu gameplay'ów...
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Skoro z Diablo 1 działa, to z Awake również powinno.

Ty chyba nie czytasz moich wiadomości.
2. Wielkość okna może ustawić w pliku konfiguracyjnym. W tym przypadku można to chyba zrobić pod znakiem tyldy ( ~ )
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Ale o jaki plik dokładnie chodzi? Ten ddraw.dll? Otwieram go notatnikiem i jest gąszcz przeróźnych znaczków...

Chyba, że chodzi Ci o coś innego bo ja na te sprawy to za ciemny jestem :D
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Pliki *.exe tez otwierasz notatnikiem? :-)

Obi, twórca tego tematu pisał do mnie na facebooku i mu wyjaśniłem w kilku zdaniach jak odpalić Awake w oknie. Pisałem łamaną angielszczyzną i jakoś zrozumiał, a ty nie możesz zrozumieć i to po polsku :)

Napisałem ci, że ten wrapper ma konfigurację pod tyldą (~). W archiwum z dll masz jeszcze dodatkowo instrukcję. Czy w instrukcji jest napisane aby ddraw.dll otwierać notatnikiem?

Image

Mam wrażenie że inne pliki ddraw.dll działające z diablo 1 i mające opcje uruchomienia gry w oknie posiadają lepszą jakość obrazu w trybie windowed.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests