Wersja 6.9 - w budowie

Dyskusje/Sugestie dotyczące moda
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Wersja 6.9 - w budowie

Post by Noktis »

Powoli będę się przymierzał do prac nad nową wersja moda v6.9 / 7.0, która prawdopodobnie będzie wersją testową, po której zostanie wydana finalna wersja 7.0.

Do zrobienia:

  • - Format save, w 100% nie kompatybilny ze zwykłym Diablo 1
    - Mod tylko w wersji No-CD
    - Niektóre unikaty wypadające tylko na poziomie Nightmare/Hell
    - Cow Level (tylko single player)
    - poprawa balansu
    - Usunięcie nowej fabuły gry, lub częściowe jej usunięcie.
    - Przywrócenie Wirta lub zmodyfikowanie tonu głosu Trolina, aby nie gadał głosem Wirta :)
    - Vardi - coś z nim trzeba zrobić, może przywrócę Ogdena
    - Skrytka, skoro jest skrytka z Diablo Torch, to nie wiem czy trzymanie starej skrytki ma sens, wiązało by się to z przywróceniem Gillian, lub aby po prostu Gillian aby oferowała depozyt przedmiotów, tak jak to pierwotnie było wdrożone
    - Zwiększenie liczby grafik przedmiotów/nowe grafiki przedmiotów
    - przywrócenie oryginalnej muzyki bo obecnie niektóre ścieżki są zmiksowane z muzyką z d2.
    - dodanie grafik potworów z Diablo 2
    - zmiana kolorystyki UI lub innych elementów
    - stworzenie nowych palet i zastąpienie starych.
    - bezpośrednie zintegrowanie Diablo Torch z modem (obecnie uruchamiany jest przez injector, którego niektóre antywirusy mogą traktować jako zagrożenie).
    - usunięcie niektórych opcji z Diablo Torch, o ile będę w stanie to zrobić.
    - dodanie max 9 palet z efektem "bloom", które zmieniałyby nieco wygląd, kolorystykę gry. Opcja ta byłaby dostępna do konfiguracji w Launcherze i można by było ja wyłączyć.
Na razie tyle. Może mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę. Nie jest powiedziane że wszystkie te zmiany zostaną wprowadzone, ale część na pewno.
Last edited by Noktis on 12 Aug, 2014 19:52, edited 1 time in total.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Re: Wersja 6.9 - w budowie

Post by Obishedo »

Noktis wrote:- Cow Level (tylko single player)
.
Pierwsze pytanie: Dlaczego tylko single player?

Drugie: czy ten cow level ma być zamieniony z Poisoned Water Supply lub innym questem gdzie wchodzimy do tzw. podlevelu? Jak wiadomo podleveli nie mamy udostępnionych w multiplayer więc tak to sobie wyobrażam.

Trzecie: Czy będą tam wypadać jakieś super artefakty typu: Rogi Krowiego Króla, Szczecina Krowiego Króla, Racice Krowiego Króla? Na D2: LoD był to taki set, którego i tak nigdy nie zebrałem...
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Single Player bo do multi nic się nie da dodać, by dobrze działało, jednak to będzie testowane również na multi.
Prawdopodobnie zastąpi Chamber of Bone, to zadanie pojawia się w każdej grze SP, tylko będę chciał aby były krowy zamiast innych stworków. Mamy tam Horror Captains, Unseen, Horned Demons. Musiałbym ich zamienić na krowy (różnego rodzaju) a na pozostałych poziomach wyłączyć (bo występowałyby jako krowy).
Nie będą leciały jakieś specjalne przedmioty, będzie to po prostu trudniejszy poziom (mam nadzieje). Nie znam się na ASM żeby robić zaawansowany modding :)

Poniżej efekty bawienia sie przy UI, niestety paleta Diablo 1 jest bardzo ograniczona na UI przypada 128 wyselekcjonowanych kolorów.

Image
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Kolorki są jakby "żywsze". Kule życia i many wyglądają o niebo lepiej. No ale wiadomo, że screen nie oddaje całego efektu i trzeba kiedyś potestować w praktyce.
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Jak zrobię kilka wersji kulek to ci udostępnię. Nawet w zwykłym d1 będzie działało.

Na wstępie potrzebuje info odnośnie dropu unikatów. Które powinny wypadać tylko na Nightmare/Hell. To spróbowałbym wprowadzić zmiany takie jak w tym temacie http://awake.diablo1.eu.org/poziom-trud ... -t163.html

Obi, ty sporo grasz, więc może jakieś sugestie?
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Trudno mi powiedzieć cokolwiek na temat dropu unikatów bo po prostu nie znam się na systemie dropu. Co prawda czytałem kiedyś "Jarulf's Guide" ale naprawdę nie mam pojęcia co można tu zmienić. Jedyna sugestia jaka mi teraz przychodzi do głowy to tylko taka, że obowiązkowo powinieneś zaimplementować zbroję o wyglądzie "Bovine Plate" za wykonanie tzw. krowiego poziomu o którym nadal nic nie wiem. Na tym poziomie można by dać ze 2 bossy: Cow Queen oraz Cow King. Oczywiście zbroja ta nie musi mieć takich samych właściwości jak ta z "Hellfire", ale musi być wygląd! Zbroja ta powinna wypadać z któregoś z tych bossów. Nagroda taka sama by mnie zmusiła do przejścia trybu Single Player. Bo gram tylko multi a wszystko z singla skasowałem...

Wracając do dropu itemów unikatowych. Ja uważam, że jest OK. Mod jest trudniejszy niż klasyczne "Diablo". Nie ma się co oszukiwać. Więc już farma na normalu daje jakieś rezultaty, że możemy startować potem na koszmarze. Oczywiście niektórzy powiedzą, że ten mod jest łatwy względem "The Hell" Mordora i "Belzebuba" BrightLorda ale pamiętajmy, że w sumie każdy mod do D1 jest trudniejszy niż oryginał. Może się wydawać śmieszne, że Edge of God poleci nam na normalu (strzelam na oko bo nie wiem czy leci na normalu) ale... no właśnie... Przecież mamy różnorodność statystyk unikatu. Na normalu wyleci jakiś ze słabymi a na poziomach wyższych z lepszymi... Wrócę jeszcze do tego tematu jak coś mi zaświta w głowie.
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Ja pytałem tylko o to które unikaty powinny wypadać na wyższych poziomach trudności :), Bo będę chciał zrobić tak aby kilka unikatów wypadało na Nightmare/Hell. (obecnie na normalu lecą wszystkie unikaty, a statystyki są losowe czyli to samo co na multi)

B jak ktoś jest hardkorem to gra w TH, a ja zrobiłem moda dla ludzi nie dla hardkorów. Chociaż w porównaniu do zwykłego d1 to na poziomach Hell/Hell jest ciężko.

Co do dropu unikatów w sekretnym poziomie to żeby cokolwiek dodać , coś trzeba zabrać. No i nie wymagaj ode mnie za dużo, przecież ja ASM nie znam :)

Po prostu chce zrobić moda który sie będzie czymś wyróżniał od pozostałych modów. Stwierdziłem, że Cow Level, zmiany w UI oraz grafiki potworów z d2 to cos oryginalnego.

Myślałem kiedyś tez o modzie do Hellfire, ale póki co odpuszczam.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Spokojnie to była tylko taka propozycja z tą zbroją.

A teraz jakie unikaty powinny wypadać na Nightmare/Hell. Proszę bardzo oto moja propozycja:

Rings: Iced Fist, Wicked Ring
Amulets: Inarius Talisman
Helms: Perun's Crown, Angelic Helm
Staves: Gleamsong
Bows: Eaglehorn, Mysterious Bow
Clubs: Naj's Might, Devastator
Swords: Edge of God
Shields: Derisive Defender, Inarius Proud, Stromdefend
Axes: Messerschmidt's Reaver
Armors: Necromancer's Plate, Heroes Plate, Superman Suit

Skorzystałem z twojej strony i wypisałem te najbardziej pro itemy, które służą do tego aby zbudować jak najbardziej wydajne postacie. Buildy postaci opisałem tutaj:

http://awake.diablo1.eu.org/awakening-b ... -t688.html

i większość tych itemów znajduje się na mojej liście odnośnie buildów.
Itemy które wypisałem powinny wypadać jednak na Nightmare. Nie przewiduję, żeby jakikolwiek item miał prawo wypadać tylko na Hellu.
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Superman Suit nie ma na liście unikatów na stronie :) w ogóle miałem go zmienić na Scyzoryk MacGyvera.

Nie wiem jak jest z balansem Rogue, bo niektórzy mówią że jest ciężko w porównaniu z innymi klasami. W jednym z ostatnich patchu poprawiłem łuki ale nie wiem czy na tyle aby coś zmienić w tej kwestii.
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Zgadza się, na stronie nie ma Superman Suit dlatego też nie powinien lecieć na normalu :) Zresztą każdy gracz "Awake" jeśli dobrze przeszuka forum znajdzie temat poświęcony tej zbroi.

A co zostało poprawione w łukach? Dmg, cth? Nie gram łukiem więc pytam z ciekawości.
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Stare statystyki unikatów są jeszcze dostępne na stronie w wersji językowej innej niż polska i angielska.
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Przyjrzałem się tym unikatom i wprowadziłbym kilka zmian

Jewelry:

Inarius' Talisman
usunąć:
Absorbs Half Of Trap Damage
Resist Magic: +25-50%


+10-20 To Magic zmienić na (-10) - (-20) To Magic

(Wtedy by się mniej więcej wyrównało +1 do zaklęć kosztem ujemnej magii i wywalenie resistów magii, natomaist zostałoby + XX mana)

Pentagram
Fast Hit Recovery
na
3% steal mana

Izual's Amulet
+5-30 To Vitality
na
+5-25 To Vitality


Iced Fist
Mana: +10-30
na
Magic: (-7) - (-14)

Pierścień ten dodaje +1 spell, więc trzeba mu dać coś negatywnego.

-------------------------------------------------------------

HELMS

Angelic Helm
qlvl 31
na
qlvl 33
+10% To Hit, +10% damage done
na
+7% To Hit, +7% damage done

Gotterdamerung
Właściwie nie wiem co by tu zrobić, aby był lepszą alternatywą dla Perun's Crown

Perun's Crown
+24-26 To All Attributes
na
+20-25 To All Attributes

---------------------------------------------------

STAVES

Gleamsong
+30-40 To Magic
na
+30-50 To Magic

Mana: +120-140
na
Mana: +120-150

----------------------------------------------------

Hurricane
Dodałbym mu Resist Lighning: 5-15%


Mysterious Bow
+280-320% Damage
na
+280-340% Damage

-----------------------------------------------------

CLUBS

Naj's Might
+30% Resist All
na
+20-25% Resist All

-----------------------------------------------------

SWORDS

Edge of God
+10-15 To All Attributes
na
+7-15 To All Attributes

-----------------------------------------------------

SHIELDS

Vizjerei Defender
10-27% Resist All
na
10-25% Resist All

+7-10 To Mana
na
- 7-11 damage taken

-----------------------------------------------------

AXES

Aguinara's Hatchet
qlvl 12
na
qlvl 13
+30-50 To Magic
na
(- 3)- (-7) all attributes

-----------------------------------------------------

ARMOR

Iced Plate
Lightning Hit Damage: 20-30
na
Fast hit recovery

Necromancer's Plate
qlvl 20
na
qlvl 30

Adds 8 Points To Damage
na
(-6) - (-9) all attributes
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

Czyli jednym słowem szykuje się niezły nerf. Oj jak to dobrze, że gram głównie magicznymi itemkami... Ogólnie to wynika z tego, że magowi oberwie się najbardziej :)

Nie wiesz co zrobić z Gotterdamerungiem? Ten hełm zawsze był beznadziejny a zwłaszcza w "Awake" ze względu na swoją paskudną właściwość conv resów do zera... A Korona Peruna? No cóż, ona wymiata bo daje do all attributes, życie, manę - czego chcieć więcej?
Image
User avatar
Noktis
Site Admin
Posts: 1251
Joined: 29 Jan, 2008 13:39
Location: Polska
Contact:

Post by Noktis »

Weź pod uwagę, że mag ma najpotężniejsze itemy i nieco ich osłabienie nie będzie tak zauważalne. Chociaż zobacz, Iced Plate zyskuje zyskuje Fast hit recovery kosztem Lightning damage, które o ile dobrze pamiętam działały tylko w zwarciu, a mag jest postacią dystansową. To nie są ostateczne wartosci, moga sie jeszcze zmienić.
Czyli sugerujesz żeby Gotterowi usunąć resist 0% ? w sumie można by zamiast tego wstawić wysysanie 3% many.

Postanowiłem że wersja min. ze zmienionymi statystykami i dropem unikatów zostanie jednak wypuszczona we wrześniu. Natomiast wersję 7.0 chciałbym ukończyć do końca roku, jak najszybciej.

W Hellfire jest właściwość ujemnych resistów, szkoda że w d1 nie można nadać takiego efektu unikatowi :)
User avatar
Obishedo
Posts: 425
Joined: 09 Mar, 2013 14:14
Location: Jab?onowo Pomorskie - Poland
Contact:

Post by Obishedo »

W sumie to nie sugerowałem nic na temat Gottera ale wyraziłem opinię jaka jest różnica między nim o Perunem. Ta różnica nawet jeśli usuniesz conva a dasz mana steal będzie nadal wg mnie na korzyść Peruna. Wiem bo sam noszę Peruna na woju i naprawdę nie ma nic lepszego. Nawet Angelic Helm i jego kosmiczne hp nie jest tak atrakcyjne jak statystyki ogólne Korony. Pytanie dlaczego? Bo Perun daje sporo many a wojowi trochę many też jest potrzeba. Np. do "telekillingu" na magów i laseczki na najniższych dlvl-ach. Co do maga to świetnie, że dostanie on po d**** bo względem PvP mag i tak tu zmiata woja jak chce. Grałem kiedyś z takiem graczem co się zwał Col. Mam nawet jego serce (50 lvl). Udało mi się kilka razy go pokonać ale on mnie zmiótł sporo razy więcej jak zaczął walić z magic novy oraz zwykłej novy... Podejście do niego graniczyło z cudem. Usunięcie paru bonusów do many z kilku ciuszków dla maga spowoduje, że może będą równiejsze szanse. Szkoda tylko, że Col już nie gra bo nie widziałem go z rok czasu.

Zmiany w itemach spowodują, że będę musiał od nowa rozpisać buildy:
http://awake.diablo1.eu.org/awakening-b ... -t688.html

Co prawda nie są to jakieś pro-buildy tylko mój osobisty wybór co trzeba zakładać.
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests